fredag, april 10, 2009

Rick Warren løy på Larry King Live

Rick Warren har et seriøst troverdighetsproblem. Ikke bare vrir og vender han på Guds ord, han forteller nå svarte løgner på riksdekkende TV.
Dette er en meget alvorlig synd og en han trenger å bekjenne og omvende seg fra.

6. april beklaget Rick Warren på Larry King Live at han hadde støttet "Proposition 8", dvs. staten Californias folkevalgte ekteskapslov, med å si at han har "aldri vært og aldri kommer til å være" en "anti-homofil eller anti-homofilt ekteskapsaktivist". "Under hele Prop. 8 greia, gikk jeg ikke en eneste gang til et møte, ikke en eneste gang uttalte jeg meg om saken, aldri -- ikke én gang gav jeg en tilslutning i løpet av de to årene Prop. 8 holdt på", påstod Warren.

Men, kun to uker før valget om Prop. 8 den 4. november gav pastor Warren tydelig sin tilslutning til ekteskapsloven i samtale med menighetsmedlemmer. "Vi støtter Proposition 8 -- og dersom du tror hva Bibelen sier om ekteskap, trenger du også å støtte Proposition 8", sa Warren.

Denne videoen setter hans to utsagn rett etter hverandre. På slutten farer han med enda en løgn, nemlig om at han aldri har sammenlignet homoseksuell synd med pedofili og polygami.

Som pastor gjør Warren rett i å støtte Prop. 8. Hvorfor han nå går tilbake på sin Bibelske grunn er gåtefullt. Og ved å fare med blanke løgner kan man ikke stole på at han forkynner Guds ord.
Warren bør kanskje lese Galaterne 1:10?
"Søker jeg nå å bli anerkjent av mennesker – eller av Gud? Eller søker jeg å gjøre mennesker til lags? Dersom jeg ennå søkte å være mennesker til lags, da var jeg ikke Kristi tjener".

Kilder:
A Little Leaven
OneNewSnow

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter